Manel Sanz (UPIFC): “LA MONUMENTAL sense toros”
Exposició de l’11·02 al 05·03·2016 al Centre Cultural Euskal Etxea a Barcelona.
- amb el suport del Sindicat de la Imatge UPIFC
PRESENTACIÓ:
“La Monumental” és el símbol de l’adéu del “toreo” a Catalunya. Un dels espais més singulars de Barcelona on l’estil neomudejar i bizantí és barreja amb un entorn urbà canviant.
Situada a la confluència de la Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer Marina, al barri del Fort Pienc de Barcelona, la plaça de bous va ser inagurada el 1914 amb el nom de “El Sport”, i fou rebatejada el 1916 amb el nom de “La Monumental”. Allà s’hi va practicar la tauromàquia entre el 12 d’abril de 1914 i el 25 de setembre de 2011.
La sèrie fotogràfica “La Monumental sense toros” va ser realitzada en el decurs dels anys 2011 i 2014 i recull l’ambient d’una plaça tancada, hivernant. El silenci de l’arquitectura es barreja amb la soledat del món dels braus a Barcelona.
_______________________
L’autor Manel Sanz (UPIFC) és Graduat en Fotografia per l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (1980-1985) i Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (1992-1998). Ha realitzat els cursos d’Arquitectura i Fotografia impartit per Manolo Laguillo (2001), Arquitectura i Temps des de la Fotografia (2013), el taller Cambra Fosca de l’Escola de Cardedeu (2014), i diferents cursos de Photoshop, Xarxes Socials i Marqueting Digital (2013-2015).
Una part de la seva obra està gestionada per la galeria Barcelona Visions (Barcelona); MenorcaArtGallery (Menorca); En Construcció (Barcelona); i Petit Atelier (Lleida).
Actualment s’ocupa, entre d’altres, de la gestió de comunicació de Estudiocrispoppy (Cardedeu), Restaurant Mosaic (Cardedeu) i En construcció (Barcelona).
- Manel Sanz és afiliat del Sindicat de la Imatge UPIFC des de l’1 d’abril de 2015 amb carnet professional núm. 1504713.
- +INFO: http://manelsanz.cat/
Exposicions Fotogràfiques
- Menorca Art Gallery 2014-2015
- IMOI- “Tríptic Armentera” 2015
- En construcció– “Poblenou” 2015
- Barcelona Visions– “37 fotògrafs parlem de Barcelona” 2013
- Revela’t festival fotografia analògica. Vilassar de dalt 2013, 2014, 2015
- Restaurant Mosaic (Cardedeu): web
- Galeria Victor Lope 7 Juny 2012 – 20 de juliol 2012
- Fira fira Art Shopping al Museu del Louvre, Paris, els dies 9 i 10 de Juny 2012.
- Centre Cívic Sandaru ( Barcelona): web
- Emergent Lleida (festival de fotografia) Le petit Atelier. Lleida. Octubre 2009. “la boca del llop” (Exposició individual)
- Centre Cívic Casa Sagnier. Barcelona. Març 2009″dones fortes” (Exposició individual)
- Centre Cultural Sta.Eulàlia. L’Hospitalet. Febrer 2009 “dones fortes” (Exposició individual)
- Teatre Lliure. Barcelona. Febrer 2009 “Arquitectures” (Exposició individual)
- Centre Cívic Sandaru. Barcelona. Novembre 2008 “dones Fortes” Exposició individual)
- Galeria Alonso Vidal. Barcelona. Decembre 2007 (Exposició col.lectiva)
- Universidad de Puebla. México. Setembre 2005 “Retratos” (Exposició col.lectiva)
- Centre Cívic del Besòs. Barcelona. Maig 1998 “Arqueologia industrial” (Exposició individual)
- L’aparador fotogràfic. Cardedeu. Setembre 1997 “Arquitectura” (Exposició individual)
| QUAN: | … de l’11 de febrer al 5 de març de 2016 |
| ON: | … Centre Cultural Euskal Etxea |
| ADREÇA: | … c/ Arc de Sant Vicenç s/n. 08003 Barcelona |
| ENTRADA: | … lliure |
| INAUGURACIÓ: | … dijous 11·02·2016, a les 19,30 h. |
| ORGANITZA: | … CC Euskal Etxea Barcelona |
| AMB SUPORT: | … Sindicat de la Imatge UPIFC |
Etiquetes: Barcelona, Centre Cultural Euskal Etxea, fotografia, La Monumental, Manel Sanz (UPIFC), toros