Manel Clemente (UPIFC): ” RUNES OBLIDADES / FORGOTTEN RUINS”
Exposició del 03 al 24·04·2016 a la Sala Polivalent Fàbrica Llobet, a Calella (El Maresme)
- en el marc de Festimatge 2016 (Festival de la Imatge de Calella)
PRESENTACIÓ
El projecte fotogràfic “Runes oblidades / Forgotten ruins” ens presenta una selecció d’espais en desús, ignorats, oblidats… que de forma metafòrica ens fan prendre consciència del pas del temps i de la fragilitat de la nostra existència.
Les localitzacions, properes a l’àrea de Barcelona, són classificades en tres tipologies –espais de treball, espais lúdics i vivendes- i són presentades amb una certa vocació asèptica.
En funció dels motius fotografiats i de la seva naturalesa, les imatges de Manel Clemente (UPIFC) parlen subtilment de la pèrdua, de l’absència, del fracàs… Factories que no han sobreviscut als capritxosos girs del mercat, piscines i parcs aquàtics forçats a un tancament per manca de rendabilitat, complexos hotelers i vivendes que han sucumbit a dissortades gestions inmobiliàries… Espais, tots ells, que han gaudit d’un passat ple i joiós, presidits per la feina, el lleure o el benestar, i que ara es troben abocats a l’oblit o a la fortuïta visita dels amants del grafitti, dels aficionats a la parapsicologia o d’algun desafortunat a la recerca de refugi.
Molt sovint la naturalesa sembla voler recuperar el terreny expropiat i les males herbes invaeixen, gairebé devoren aquestes “forgotten ruins”, aquestes runes oblidades.
| QUAN: | … del 3 al 24 d’abril de 2016 |
| ON: | … Sala Polivalent Fàbrica Llobet |
| ADREÇA: | … c/ Llobet i Guri s/n 08370 Calella (El Maresme) |
| COM ARRIBAR: | … fàcil accés des de l’autopista C-32 i des de la N-II. |
| ENTRADA: | … lliure |
| HORARI: |
|
| ORGANITZA: | … FestImatge 2016 |
| +INFORMACIÓ: | Manel Clemente (UPIFC)
Festimatge |
Etiquetes: Calella, FestImatge 2016, fotografia, Manel Clemente (UPIFC), paisatge urbà, Sala Polivalent Fàbrica Llobet