2n FESTIVAL GOLLUT de RIBES DE FRESSER
Mostra de cinema compromès i fotoperiodisme de temàtica social, del 30·04 al 02·05·2015, al Cinema Catalunya de Ribes de Fresser.
| QUAN: | … del 30 d’abril al 2 de maig de 2015 |
| ON: | … Cinema Catalunya |
| ADREÇA: | … c/Major, 19 – 17534 Ribes de Freser |
| COM ARRIBAR: | … |
| ENTRADA: | … |
| HORARI: | … |
| INAUGURACIÓ: | … |
| ORGANITZA: | … Associació dels Amics del Cinema de la Vall de Ribes |
PRESENTACIÓ:
El Festival Gollut és una Mostra de cinema compromès i fotoperiodisme de temàtica social. Té com a objectiu mostrar els aspectes que preocupen a la societat i que no es difonen suficientment a les sales de cinema, mitjans de comunicació o canals de distribució audiovisual habituals. Mostrarà obres cinematogràfiques i reportatges de fotoperiodisme nacionals o internacionals que tinguin com a tema la conscienciació social, política, mediambiental, investigació periodística o històrica, o mostri alguna forma d’activisme en favor dels drets humans i respecte al medi ambient, o bé, valoritzi en positiu les relacions humanes i la diversitat de cultures.
El Festival està organitzat per l’Associació Amics del Cinema de la Vall de Ribes que, després d’assumir en 2008 la gestió del Cinema Catalunya (el cinema centenari de Ribes de Freser), continuen treballant sense ànim de lucre pel foment de les projeccions de cinema i la creativitat audiovisual.
El certamen vol esdevenir una referència de l’audiovisual i fotografia amb compromís i s’especialitza més en les obres que transmeten valors, informen o denuncien fets que afecten a la societat.
Les novetats principals de la segona edició són la nova categoria de fotoperiodisme, la creació d’espais d’encontre pels professionals del sector, on es podrà debatre i compartir experiències i projectes i un taller Gollut Kids de formació audiovisual per nens i joves.
Els Gollut de la vall de Ribes. Reparació moral a una comunitat discriminada i extingida
El nom dels premis és un reconeixement als “Golluts”, una comunitat de persones que va ser discriminada fins a la seva desaparició a mitjans del segle vint. Mesuraven menys de metre vint. També se’ls coneixia com a nans de Ribes, i solien habitar els entorns de la vall de Ribes. La majoria d’aquests personatges tenien goll, una patologia inofensiva però de mal d’aspecte, que suposà una discriminació a tota la comunitat. El fet d’anomenar Gollut al premis atorgats pels Amics del Cinema de la Vall de Ribes, suposa també fer un reconeixement públic al que van significar i en certa manera, reconèixer la injustícia i vulneració dels drets socials a tota la comunitat de Golluts que habitaren a la Vall de Ribes, com a exemple del que passa en la vulneració dels drets humans a tot el món
_______________________________
CALENDARI del FESTIVAL (actualitzat a 11·04·2015)
- Projeccions més d’abril: http://amicscinevallderibes.com/
- Sessió inaugural: dijous 30·04·15, a les 21 h.
- Projeccions festival cinema: divendres 01 i dissabte 02·05·2015
- Lliurament de premis i cloenda: dissabte 02·05·2015
- Cinema social clàssic: diumenge 03·05·2015
________________________________
Els Amics del Cinema de la Vall de Ribes
És l’entitat cívica gestora del Cinema Catalunya de Ribes de Freser, cinema que va tancar les seves portes l’any 2008. L’Associació dels Amics del Cinema de la Vall de Ribes en va assumir la gestió, iniciant una campanya per salvar el cinema centenari de Ribes de Freser amb un conveni amb l’Ajuntament de Ribes de Freser. Arrel de la campanya, s’ha aconseguit l’adhesió de 360 socis actius -Ribes té una població de 1800 persones- també de socis empreses i més de 35 voluntaris obren les portes del cinema cada cop que hi ha sessió. Actualment es programen unes 82 pel·lícules anuals, de tots els gèneres, de les quals el 16 són de cineclub. Els Amics del Cinema de la Vall de Ribes és un cineclub adherit a la Federació Catalana de Cineblubs.
contacte:
- Amics del Cinema de la Vall de Ribes
- Cinema Catalunya c/ Major, 19 -17534 Ribes de Freser
- info@amicscinevallderibes.com
- http://amicscinevallderibes.com/
Etiquetes: Amics del Cinema de la Vall de Ribes, cinema, Cinema Catalunya, Festival Gollut, fotoperiodisme, gollut, Ribes de Fresser, Vall de Ribes